تجاوز جنسی و خشونت علیه زنان علیرغم وجود قوانین و سیاست هایی برای حمایت از قربانیان در استان مانیارا تانزانیا در حال افزایش است.

Location in Tanzania

۱استان مانیارا

روزنامه گاردین

تجاوز به زنان علیرغم قوانین و سیاست ها کاهش نیافته است.

تجاوز جنسی و خشونت علیه زنان علیرغم وجود قوانین و سیاست هایی برای حمایت از قربانیان در استان مانیارا تانزانیا در حال افزایش است.

در مجموع ۳۶۴۱ مورد تجاوز جنسی در منطقه مانیارا برای دوره ژوئیه ۲۰۲۰ تا مارس سال جاری گزارش شده است که این منطقه را به دومین رویداد خشونت مبتنی بر جنسیت در کشور تبدیل کرده است.

گزارش در مورد حوادث تجاوز جنسی در آخر هفته توسط کمیسر منطقه ای مانیارا، ماکونگورو نیره، در یک جلسه ظرفیت سازی برای ذینفعان درگیر در مبارزه با «خشونت مبتنی بر جنسیت» (GBV) و انگ برای قربانیان GBV و افراد مبتلا به HIV/AIDS ارائه شد.

ماکونگورو گفت که از تحقیقات GBV که در ژوئیه سال گذشته در سراسر کشور انجام شد، منطقه مانیارا بعد از منطقه ارینگا (Iringa) با حوادث GBV در رتبه دوم قرار گرفت.

او از جمله این اعمال را شامل سوء استفاده جنسی و فقر اقتصادی دانست و افزود که دولت به جای هدایت شدن به پروژه های توسعه، مبالغ هنگفتی را برای درمان قربانیان خشونت هزینه می کند.

وی گفت: منابع بهداشتی تخمین می زنند که در این مدت ۸۱۱۸ حادثه گزارش شده است.

وی توضیح داد که حوادث خشونت آمیز باعث افزایش آلودگی به HIV از ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۱/۱۲ به ۲.۳ درصد تا سال ۲۰۱۶/۲۰۱۷ شده است.

وی افزود: این تحقیقات همچنین نشان می دهد که در منطقه مانیارا، بارداری کودکان ۲۶ درصد شیوع دارد، گفت: افزایش عفونت HIV ناشی از موارد تجاوز جنسی، لواط و تجارت جنسی است.

وی افزود: در بازه زمانی دی تا مهرماه سال جاری ۴۹ مورد تجاوز جنسی به پلیس معرفی و ۳۴ متهم دستگیر و ۲۵ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

ماکونگورو گفت: «برادران و خواهران من، از شما خواهش می‌کنم که تغییر کنید و باید با حل و فصل پرونده‌هایی در خانواده دست از مخفی کردن کسانی که مرتکب این اعمال خشونت‌آمیز می‌شوند را بگیرید.»

به نوبه خود، آنا فیسو، مسئول توسعه جامعه منطقه مانیارا، گفت وقتی کودکی لواط می شود، احتمال زیادی برای آلوده شدن به HIV دارد.

او گفت که ۶۰ درصد خشونت هایی که در خانه ها مرتکب می شوند، توسط بستگان نزدیک کودکان تا هشت سال انجام می شود.

او از اعضای جامعه خواست با سپردن فرزند به کسی اعتماد نکنند.

جوین ریزکی، هماهنگ کننده شورای ملی افراد مبتلا به اچ آی وی (NACOPHA) به نوبه خود گفت که بزرگان سنتی باید آداب و رسوم و باورهای گمراه کننده را کنار بگذارند، باید به شدت با آنها مبارزه کنند.

کارولین متاپولا، دبیر اداری منطقه مانیارا، قبل از خوشامدگویی به کمیسر منطقه ای برای سخنرانی، گفت که اعمال خشونت علیه GBV به طور قابل توجهی روز به روز در حال افزایش است و خواستار ریشه کنی کامل آنها شد.

کد خبر 9482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =